Chia semínka

Chia semínka
Šalvěj hispánská je bylinka pěstovaná pro chia semínka. Název „Chia“ vznikl z mayského výrazu pro „sílu“, nebo také z aztéckého slova „chian“, což znamená „olejnatý“. Chia semínka mají vysoké nutriční hodnoty a měli bychom je zařadit do našeho jídelníčku (1 polévková lžíce denně). Jsou bohatá na omega-3 nenasycené mastné kyseliny, bílkoviny, vlákninu, antioxidanty, vápník a mnoho dalších. Semínka jsou také vhodná při hubnutí, absorbují velké množství vody, v žaludku nabobtnají a přináší pocit plného žaludku. Semínka mají lehce oříškovou chuť a můžeme je přidávat do salátů, smoothie, jogurtů a podobně.
Proč jíst chia semínka?

Snižují hladinu škodlivého cholesterolu
Zlepšují kvalitu vlasů, nehtů a kůže
Vhodné pro celiaky, neobsahují lepek
Stabilizují hladinu cukru v krvi
Možná prevence proti rakovině
Podporují růst svalové hmoty
Vhodná potravina při hubnutí
Mají protizánětlivé účinky
Posilují imunitní systém
Podporují metabolismus
Vhodné pro diabetiky
Snižují krevní tlak
Dodávají energii
Zlepšují trávení
Zlepšují paměť
Pevné kosti
Chia semínka obsahují:

Vitamíny - A, B 12, C, ...
Minerály - Železo, vápník, sodík, draslík, hořčík, fosfor, zinek, mangan
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Antioxidanty
Bílkoviny
Vlákninu